Products

< 1  2 >
Showing 1-10 of 14 entries
187 people found this review helpful
1 person found this review funny
318.4 hrs on record (144.8 hrs at review time)
Det finns ett lagspel som jag aldrig har sett förut, det uppmuntrar verkligen människor att arbeta i lag, det här är beundransvärt, om ni gillar lagspel borde ni alla köpa det om ni vill KÄMPA FÖR FRIHET OCH DEMOKRATI
Posted May 11.
86 people found this review helpful
2 people found this review funny
1.8 hrs on record
Hej, spelet Chefs Together, det är en interaktiv och underhållande upplevelse där upp till fyra spelare kan samarbeta för att driva en restaurang under dagtimmarna serverar vi mat till kunder, och på kvällen till och med till spöken, varje lyckad service ger oss både pengar och erfarenhetspoäng (XP), när vi samlar XP och går upp i nivå, låser vi upp nya rätter att servera spelet erbjuder även en rolig twist där man kan ta maträtter direkt från sina vänners händer för att själv servera dem, det finns även en unik funktion där man kan ge sina medspelare en lätt klapp för att tillfälligt hindra deras framsteg och skapa en lekfull konkurrens. Chefs Together är inte bara ett spel om teamarbete och strategi, utan också om att ha roligt tillsammans. Jag rekommenderar det varmt för alla som söker en engagerande gemensam aktivitet
Posted April 22.
50 people found this review helpful
6.5 hrs on record (2.0 hrs at review time)
The game is far from the classic "respawn, upgrade your weapons, enter the dungeon, die, continue where you left off" logic because if you die, there's a penalty. If you die, you have to give up some of the items you've produced, earned, or even already had. This leads to more competitiveness, making it different from other games. In short, the game is truly enjoyable, and I recommend it to everyone
Posted August 28, 2023.
242 people found this review helpful
10.1 hrs on record (9.0 hrs at review time)
Dave The Diver è un gioco avventuroso, stravagante e divertente in cui durante il giorno ci immergiamo come subacquei per pescare pesci e di notte lavoriamo come camerieri in un ristorante di sushi. Con i suoi personaggi eccentrici, spettacolari panorami sottomarini e mini giochi, riesce a intrattenervi per ore.

Nel gioco controlliamo un subacqueo di nome Dave, un tipo grassottello molto goloso. Un giorno Dave riceve una chiamata dal suo vecchio amico Cobra, che gli rivela di aver aperto un nuovo ristorante di sushi e lo invita a venire per assaggiare i pesci. Ma c'è un problema: se Dave vuole mangiare sushi, deve prima sollevare il suo enorme ... ehm... pancione e pescare i pesci personalmente. Così si ritrova a lavorare nel ristorante come subacqueo senza nemmeno rendersene conto.

Una delle attività del gioco è proprio questa. Ogni giorno ci immergiamo due volte nelle acque blu e catturiamo oltre 100 specie di pesci con la nostra arpione. All'inizio possiamo solo catturare piccoli pesci e immergerci fino a una certa profondità. Ma poi guadagniamo soldi per acquistare migliori attrezzature per le immersioni e ci immergiamo sempre più in profondità, nelle acque buie. Più andiamo in profondità, più grandi e diversi sono i pesci che incontriamo.

A un certo punto possiamo persino essere attaccati da specie pericolose come squali, murene e pesci palla. In quel momento entra in gioco il nostro fedele coltello o altre armi che troviamo sott'acqua, cercando di difenderci. Ma non preoccupatevi, non si muore nel gioco. Finisce solo l'ossigeno e torniamo sulla barca. Il problema è che perdiamo tutto ciò che abbiamo raccolto o pescato, tranne uno.

Dopo la fase di pesca, la sera andiamo al ristorante di sushi e facciamo il cameriere per i clienti. Qui ci occupiamo di cambiare l'arredamento del ristorante, assumere camerieri e chef assistenti, sviluppare nuovi menù e altre attività divertenti.

Quando pensate che sia tutto, Dave The Diver continua a sorprendervi con nuove attività. Scattare foto, gestire i social media del ristorante, catturare pesci speciali per eventi speciali, mini giochi, immersioni notturne, mostri alla fine dei livelli, ricerche scientifiche e stravaganti personaggi secondari. Vi ritroverete a pensare "Quanto altro contenuto può esserci in un piccolo gioco indipendente??" increduli.

Il punteggio che darò al gioco è 10/10
Posted July 13, 2023. Last edited July 17, 2023.
299 people found this review helpful
1 person found this review funny
42.5 hrs on record (23.0 hrs at review time)
Om du vill vara helt arg och ändå njuta så är det här spelet perfekt, årets spel, jag har spelat 23 timmar och jag känner fortfarande att jag måste spela igen.

Ashley är mindre oförskämd än den första matchen 10/10
Kanske kommer du att dö 10 gånger men det är så beroendeframkallande att du kommer att spela igen 10/10
Fienderna är i allmänhet lätta, men om du spelar på hardcore blir det svårt att spela snabbt, men ändå värt det
Jag räknar inte ens scenerna och världen på varje nivå, var och en har en perfekt fysisk effekt som förvånar dig,
RE4 Remake är definitivt årets spel
(Speluppdateringen har börjat krascha, förhoppningsvis förbättras den så snart som möjligt..)
407 people found this review helpful
10.5 hrs on record
Det är riktigt bra när det gäller grafik och gameplay, men berättelsemässigt finns det några ytliga detaljer och tyvärr några som hoppas över eller ändras, förutom det är det ett anmärkningsvärt spel
377 people found this review helpful
8.3 hrs on record
Jag hatar att säga det, men det här spelet kunde ha varit ett mästerverk, gör inga misstag, jag säger inte att spelet är dåligt. Egentligen är själva spelet ganska bra, det har en gedigen historia, solid gameplay och imponerande grafik, och jag har inga problem med det. Men det verkliga problemet uppstår när jag jämför detta spel med originalspelet; som en remake är den inte så bra, den hoppade över många platser och pussel. Det finns inget klocktorn, övergiven fabrik, park eller kyrkogård. Jag förstår inte varför Capcom har så bråttom att släppa det här spelet, de kunde verkligen ha gjort det till ett mästerverk...

Därför, för tillfället, för mig är det absoluta mästerverket definitivt remaken av RE4
137 people found this review helpful
68.2 hrs on record (68.2 hrs at review time)
Ein sehr schönes Spiel in Bezug auf seine Grafiken, Geschichte und Gameplay. Besonders für seine eigene Zeit war es hervorragend. Die Optimierung ist sehr gut, obwohl mein System schlecht ist, kann ich sagen, dass es nie hängt. Wenn Sie auch Batman mögen, würde ich empfehlen, es auf jeden Fall zu kaufen.
209 people found this review helpful
20 people found this review funny
127.1 hrs on record (117.1 hrs at review time)
It's much better than other zombie games, kf2. It has the best weapon animations, characters, zombie variety, skins, perks, etc. Every day there are different objectives and completing them earns money for opening crates and getting items. There are also weekly missions that are more carefully crafted and of course, give more money. Most importantly, Tripwire brings big updates every season.

Gameplay: 8/10
Graphics: 8/10
Music: 9/10
Optimization: 10/10
160 people found this review helpful
20 people found this review funny
91.0 hrs on record
Dead Space 3 ist ein Horror-Third-Person-Shooter, der von Visceral Games entwickelt wurde. Es ist der dritte Teil der Dead Space-Serie und setzt die Geschichte des Ingenieurs Isaac Clarke fort, der erneut gegen die furchterregenden Alien-Necromorphs kämpft.

Das Spiel findet auf dem gefrorenen Planeten Tau Volantis statt, wo Isaac mit einem neuen Charakter, Sergeant John Carver, zusammenarbeiten muss, um einen Weg zu finden, die Necromorphs ein für alle Mal zu stoppen. Die Handlung ist fesselnd und gut durchdacht, mit vielen Wendungen und Überraschungen, die die Spieler an den Rand ihrer Sitze bringen.

Die Grafik des Spiels ist beeindruckend, mit detaillierten Umgebungen und grausamen Feinden, die sowohl erschreckend als auch beeindruckend anzusehen sind. Das Sound-Design ist ebenfalls hervorragend, mit unheimlichen Soundeffekten und einem gruseligen Soundtrack, der zur Gesamtatmosphäre des Spiels beiträgt.

Das Kampfsystem wurde im Vergleich zu den vorherigen Spielen verbessert, mit neuen Waffen und Upgrades, die es den Spielern ermöglichen, ihren Spielstil anzupassen. Das Spiel verfügt auch über einen kooperativen Mehrspielermodus, der es den Spielern ermöglicht, sich mit einem Freund zusammenzutun und gemeinsam gegen die Necromorphs anzutreten.

Eine Kritik am Spiel ist, dass es sich mehr auf Action als auf Survival-Horror konzentriert und der Schwerpunkt mehr auf Schießereien als auf der angespannten, atmosphärischen Angst liegt, die die vorherigen Spiele so unvergesslich gemacht hat. Trotzdem schafft es das Spiel immer noch, viele Schreckmomente und angespannte Situationen zu bieten, und das insgesamt Spielerlebnis ist zufriedenstellend und unterhaltsam.

Insgesamt ist Dead Space 3 eine würdige Ergänzung der Serie mit beeindruckender Grafik, fesselnder Handlung und soliden Gameplay-Mechaniken. Obwohl es sich vielleicht nicht so sehr auf Survival-Horror konzentriert wie seine Vorgänger, bietet es dennoch eine aufregende und unterhaltsame Erfahrung für Fans des Genres.
< 1  2 >
Showing 1-10 of 14 entries