6 people found this review helpful
1 person found this review funny
Recommended
0.0 hrs last two weeks / 163.3 hrs on record (89.5 hrs at review time)
Posted: Aug 7, 2016 @ 11:59am

Erittäin hyvä!

Witcher -sarja on itselle peleinä uusi, mutta novellit olen lukenut. Tarina on hyvä ja mielenkiintoinen heti alusta lähtien. Omalla kokemuksella kaikkien aikojen parasta pelikäsikirjoitusta.

Sain juuri ensimmäisen saven läpi normaalilla vaikeustasolla ja siihen meni 80h. Rehellisesti sanoen aika pahasti juoksin loppuvaiheessa päätarinaa, koska päätin, että heti läpimentyäni aloitan uuden Deathmarchilla (kovin vaikeustaso). DLC sisältöä en ole pelannut, mutta kuten moni täällä puhelee niin se 10-12h per DLC on pelattavaa.
---> Uskallan väittää, että peli tuo toistaiseksi sen 100 tuntia viihdettä jos "vain" kerran pelaat pelin läpi.

Mikään peli ei ole täydellinen, pätee myös Witcheriin. Satunnaisia bugeja löytyy ja omasta mielestä inventoryn käyttöliittymä ei ole paras mahdollinen. Satunnaisia grafiikkabugeja on esiintynyt, mutta ne on hyvin vähäisiä että harvinaisia (enimmäkseen flickeröintiä siellä täällä, yleensä keskustelujen aikana hiukset ja parrat).

Äänimaailma on todella viihdyttävä ja tämä peli kyllä kiittää hyviä kuulokkeita. Ja musiikki on 10/10, kuuntelen myös pelin ulkopuolella soundtrackia.

Taistelut on toisinaan hieman itseääntoistavia, eikä monstereitten käyttäytyminen ole turhan moninaista. Liian moni monsteri tuntuu käyttäytyvän samalla kaavalla. Loppupeleissä pieni vika, ei todellakaan immersiota vienyt.

Tarinankerrontaa ja kirjoitusta kehuinkin jo valmiiksi, eikä syyttä. Sivutehtävätkin ovat viihdyttäviä ja samalla alueella olevat tehtävät monesti hieman liittyy toisiinsa. Ensimmäinen tehtävä kertoo sinulle jotain, ja toinen tehtävä saattaa vähän täydentää aiempaa jollain hauskalla yksityiskohdalla. Myös sivutehtävissä on monia eri lopputulemia ja ne vaikuttaa maailmaan ympärillä.
---> Monesti tuli vastaan tuttu kaveri ja saatkin selville, ettei se aiempi kohtaaminen ollut sitä mitä luulit.

Maailma, ympäristöt ja erityiset metsät - on todella hyvin tehty. Mielestäni ehdottomasti parasta työtä koskaan. Skyrim jää helposti taakse tässä asiassa, toki onhan pelien julkkareillakin jo vuosia eroa joten CD Projekt Red tekee niinkuin kuuluu - vie pelikokemuksia uudelle tasolle.

Hinta-laatu suhde on paras, mitä olen itse nähnyt. Ja hyvä modi tuki antaa pelille paljon ikää.

Osta tämä. Osta lisärit. Pelaa läpi kerran, ja ymmärrä - kerta ei riitä.

On täyden 60e hintalapun arvoinen kokemus. Diabetesliitto hyväksyy tämän pelin.
Was this review helpful? Yes No Funny Award