Installeren van Steam lukt niet
Ik heb net geprobeerd Steam te installeren, heb namelijk net een spel gekocht.
Eerst ging het goed totdat er "geinstalleerd" moest worden....kreeg steeds de vraag sluit Steam af.... maar ik kan niks afsluiten, dus toen bedacht om alles te deinstalleren en het opnieuw te proberen, maar nu kan ik helemaal geen Steam meer installeren....
Help, ik heb van mijn moeder dat spel gekregen vandaag, maar ik kan er niks mee en dat vind ik niet leuk voor mijn moeder en voor mij...
Wie kan mij helpen wat ik moet doen? Avast bedankt voor de moeite. Gr. Jim
< >
Showing 1-4 of 4 comments
whisperkiller Jun 20, 2018 @ 6:20am 
heb ook hetzelfde prombleem
ReBoot Jun 20, 2018 @ 6:28am 
Originally posted by whisperkiller:
heb ook hetzelfde prombleem
So you cant install Steam? Whats the EXACT error message?
TessBosbess Nov 11, 2020 @ 11:38am 
wat mij hielp was dit:
de map 'steamsetup" zoeken, alles wat daarin staat verwijderen en dan zou je het als het goed is opnieuw moeten kunnen installeren zonder foutmelding.
Elucidator Nov 11, 2020 @ 3:58pm 
This topic looks ancient, but if you really have the exact same problem... here's my answer.

Als ik het goed begrijp, lukt het niet om de Steam Client te installeren?
Normaal gesproken verloopt dit probleemloos.

Steam afsluiten doe je normaal gesproken door of op Steam te drukken (links bovenin de Steam Client) en dan op Afsluiten, of door Rechts te klikken op het Steam icoontje in de systeembalk (het onderdeel van de taakbalk aan de rechter kant, waar ook de tijd wordt aangegeven en zo) en vervolgens afsluiten te kiezen.

Steam Installeren doe je met de Client Setup normaal gesproken. Ik heb zelf een aantal keer Steam verwijderd en opnieuw geinstalleerd, dus ik weet niet wat je deed om er voor te zorgen dat je Steam niet meer installeren kan, maar wellicht staat Steam nog aan en is er gewoon niets verwijderd toen je de opdracht gaf omdat het in gebruik was.

Kijk even in Taak Beheer. (rechtklik op de taakbalk en kies taakbeheer). Klik op meer details en zoek even uit of de Steam Client Bootstrapper of Steam Webhelper nog aan staat. Zo ja, klik er op en klik op de beëindigen knop.
Nadat je er een einde aan hebt gemaakt zou je Steam moeten kunnen verwijderen. Als dit niet lukt, moet je het met de hand doen.
Ik kan je adviseren om te kijken waar je Steam had geinstallereed. Normaal gesproken is dit op de systeem schijf (c:) in de map Program Files (x86). Er zou hier een map moeten staan met de naam Steam. Steam installeert in het principe niets buiten deze map, dus als je die zou verwijderen is Steam handmatig gedeinstalleerd.
- Als het nog steeds niet lukt om alles te verwijderen op deze manier dan komt dat wellicht door een vervelend programmatje. Kijk op nieuw in Taakbeheer en kijk tussen de services lijst. Zorg ervoor dat de Steam Client Service uit staat. Nu zou je het moeten kunnen verwijderen.

Na verwijdering kan je het opnieuw proberen met de Setup.

Als de client is geinstalleerd, moet je het even laten updaten (vaak) of verifieren. Vervolgens kan je inloggen. In de biblliotheek kan je door op Spel Toevoegen te drukken een sleutel invoeren om een game op je Steam Account aan te sluiten. Soms moet je Steam op nieuw opstarten voor die detecteert die in je bibliotheek zit, maar ik ga er vanuit van niet.
Je kiest de game, klikt een keer op de blauwe installeren knop en moet het even afwachten. Steam kijkt dan of je schijfruimte hebt (dat duurt even) vervolgens op de server of die de game kan vinden en download deze dan. Je kan dit zien in de Downloads tabblad op de Steam Client. Nadat die klaar is met downloaden zou je het moeten kunnen spelen.
Last edited by Elucidator; Nov 11, 2020 @ 4:02pm
< >
Showing 1-4 of 4 comments
Per page: 1530 50

Date Posted: Jan 20, 2016 @ 11:48am