NightWolfNL Dec 18, 2020 @ 12:12pm
betaling broblemen
hallo ik heb zojuist 2 betalingen gedaan via mijn bank na steam echter zijn deze bedragen afgeschreven van mijn bank ma heb nix gekregen op steam nu heb ik al bij suport gekeken en van alles gedaan zelfs betaling terug boeken ma hier krijg ik de melding niet goed gekeurd hoe kan ik nu het geld krijgen of is er een nummer om met steam te bellen plz help
< >
Showing 1-5 of 5 comments
Frank ツ Dec 18, 2020 @ 12:15pm 
Betalingen aan wat? Heb je je portemonnee aangevuld? spellen gekocht?
En via welk betalingssysteem?

En misschien eens wat punten en leestekens gebruiken, maakt het voor degene die het leest een stuk makkelijker.
NightWolfNL Dec 18, 2020 @ 12:18pm 
ja ik heb idd portemonee aangevuld dit bedrag is wel van mijn bank afgeschreven maar is mislukt op steam terug boeken mislukt ook
Crazy Tiger Dec 18, 2020 @ 12:19pm 
Wat is de status van de betaling? https://help.steampowered.com/en/wizard/HelpWithPurchase

Er zijn al meer meldingen vandaag dat iDeal vrij langzaam gaat met Steam. Kan zijn dat je gewoon geduld moet hebben.

Nou is het ook zo dat geld niet direct afgeschreven wordt van je bankrekening. Geld wordt gereserveerd, dat ziet er hetzelfde uit alsof het afgeschreven is op je bankoverzicht. Als de betaling mislukt, wordt die "afschrijving" van je overzicht weggehaald. Dit kan enkele dagen duren.

Edit: Lees dit topic ook eens. Er schijnen meer vertragingen te zijn: https://steamcommunity.com/discussions/forum/0/4993894146669321938/
Last edited by Crazy Tiger; Dec 18, 2020 @ 12:24pm
Shovel Dec 18, 2020 @ 12:27pm 
Er zijn hierover meerdere discussies geplaatst, misschien kan je bij anderen posts wat meer informatie geven. Dit is alles wat ikzelf zo aan kan geven;

iDeal heeft momenteel problemen met het doorsturen van de bedragen naar Valve/Steam. Aangezien Steam niks ontvangt, geeft het aan dat de betaling mislukt is en lijkt het alsof je geld op dit moment nergens is. Waarschijnlijk zit het nu ergens vast tussen je bank en iDeal zelf.

Ik had gisteren ook 2 aankopen gedaan en ik heb nog steeds niks gekregen, daarom had ik vanmorgen ING gebeld en zij zeiden dat ik 3 dagen moet wachten. In die tijd zou het geld teruggestort moeten zijn op mijn bank. Als dit niet zo is moet ik daarna weer bellen, en dan gaan zij kijken waar het bedrag is gebleven en of ze het op een of andere manier alsnog terug kunnen storten.

Je zou zelf ook naar jouw bank kunnen bellen en aan kunnen geven wat er bij jou het probleem is. Misschien geven ze hetzelfde antwoord, maar misschien kunnen ze wel aangeven of het bedrag verstuurd was of niet. Je zou ook af kunnen wachten voor 3 dagen, en kijken of je het daarna teruggestort hebt gekregen. Zo niet; dan zeker naar je bank bellen.
NightWolfNL Dec 18, 2020 @ 4:01pm 
oke bedankt voor de info dan wacht ik even af
< >
Showing 1-5 of 5 comments
Per page: 1530 50

Date Posted: Dec 18, 2020 @ 12:12pm