No one has rated this review as helpful yet
Recommended
0.0 hrs last two weeks / 31.4 hrs on record (13.0 hrs at review time)
Posted: Jul 6, 2014 @ 12:00am

Itse aikoinaan pelasin falloutit 1&2 ja läpi monella eri hahmolla ja myöhemmin saman tein myös arcanumin kohdalla. Tietyllä tavalla shadowrun returns (sr) on mukavan samanlaista kuin nuo aikaisemmin mainitsemat pelit ja toisaalta taas hyvin erilainen.

Samanlaista on taistelu, hahmonkehityksen vaikutukset siihen miten eri tehtäviä ja pulmia voi ratkaista. Erilaista taas on se että siinä missä aikaisemmin mainituissa peleissä pystyi maailmaa tutkimaan vapaasti ja sivutehtäviä riitti vaikka kuinka pitkäksi aikaa niin sr on hyvin lineaarinen ja ja vapaasti ei pääse seikkailemaan ollenkaan. Maailmaa ei tutkita ollenkaan vaan enemmänkin episodimaisesti edetään eteenpäin. Sivutehtäviä on hyvin vähän ja pelin pituus myös jää kauaksi fallouteista ja arcanumeista. Tarina on ihan ok, ei kliseinen mutta ei niin hirveän mielenkiintoinen.

Miksi ketään kiinnostaisi miten peli vertautuu falloutiin tai arcanumiin? Itselle sama tyyli ja toteutustapa oli syy ostaa tämä peli ja fallout 1&2- ja rcanumfanina tykkäsin pelistä. Tekstiä on pelissä enemmän mutta myös osa pulmista ratkeaa lukemalla pelin sisällä tekstejä ja päättelemällä. Puzzlet on hyvin tehty ja taistelu juuri sellaista mistä itse fallout- ja rcanumfanina tykkäsin. Peruskamppailuun on lisätty esimerkiksi suojien käyttö jolloin objektien taakse voi piiloutua ja vihun on sinne vaikeampi osua. Mukava lisä falloutien taisteluun on että oman tyhmän muita hahmoja ohjataan myös itse jolloin oman tiimin minigun-taistelija ei ainakaan vahingossa ammu toista hahmoa selkään. Tämä voi olla tietenkin miinuskin joillekin :).

Pelasin pelin läpi medium-vaikeusasteella ja peli oli melko helppo. Uudelleenpeluuarvoa on jonkin verran mutta vahvasta tarinapainotteisuudesta ja lineaarisuudesta johtuen hirveän eri tavoin peliä ei voi pelata vaikka hahmoluokkien välillä eroja onkin. Sinällään peli on kuitenkin hyvin suunniteltu ja kiinni on vaikea jäädä mihinkään kohtaan. Englantia olisi hyvä osata mutta jos falloutissa pärjää niin pärjää tässäkin vaikka tekstiä onkin enemmän. Ehdottomasti suosittelen fallouteista ja arcanumista tykänneille!
Was this review helpful? Yes No Funny Award