No one has rated this review as helpful yet
Recommended
0.0 hrs last two weeks / 435.5 hrs on record (121.6 hrs at review time)
Posted: Jun 12, 2015 @ 6:47am

Rocksmith 2014 er et utrolig verktøy for å lære seg å spille gitar. Spillet inneholder flere funksjoner for å lære brukeren de grunnleggende begrepene og teknikkene man trenger som erfaren gitarist eller bassist. Dette gjør at man kan regne med en høy læringskurve, iallefall i begynnelsen.

Før jeg kommer til en konklusjon, eller karakter om du vil, på spillet vil jeg ramse opp noen pros og cons.

Pros:
- Stort utvalg sanger følger med spillet (fra en mengde artister og sjangre)
- Enkelt og forståelig oppsett
- Relativt billige tilleggssanger, om dette er ønskelig (likevel veier min lommebok ganske mye mindre nå)
- Lett å lære

Cons:
- Som man blir informert om når man kjøper spillet på Steam følger det ikke med en Real Tone Cable (må kjøpes seperat)
- Denne kabelen virker svakt bygd, og blir fort defekt (iallefall i mitt tilfelle)
- Tidvis uforklarlig lag (min PC skal klare dette uten problemer)
- Enkelte småbugs utvikler burde fikset
- For å få tilgang til sanger fra det gamle Rocksmith må du både kjøpe det orginale spillet, samt en såkalt "Disc Import Tool". Dette er rett og slett tullete, mtp at de reklamerer for disse sangene i spillelistene i Rocksmith 2014

Jeg vil si at spesielt nederste punkt på Cons trekker spillet ned, men jeg vil fortsatt si dette spillet er verdt valutaen. Det kan dog være en idé å kjøpe spillet og kabel samlet, da dette trolig blir billigere. Alt i alt vil jeg si dette spillet er verdt 8/10 på skalaen, og vil absolutt anbefale det for nybegynnere. Erfarne spillere vil kanskje ikke finne Rocksmith like spennende.
Was this review helpful? Yes No Funny Award