dammi 11 avr 2013 à 15h51
CounterStrike: Mouseproblem
hi @ all,

i just started to test counterstrike 1.6 on steam. the problem is, that i am not able to look around with the mouse - every time i try move about 2cm the crosshair gets back in its previous position. so im not able to aim! :-(

anyone knows this issue and has a solution ? im @ mac mini mid 2011 with AMD 6630 graphics

thanks in advance,
aleks
Affichage des commentaires 1 à 15 sur 15
< >
dammi 11 avr 2013 à 15h56 
on global offensive everything works fine..
Myriam 11 avr 2013 à 20h01 
hi i have the same problem! :/
Myriam 11 avr 2013 à 20h01 
i can play on CSZ but on CS nothing works with the mouse but i have the same configuration in the two games! :(
Dernière modification de Myriam; 11 avr 2013 à 20h02
dammi 12 avr 2013 à 1h36 
damn it, i also activated beta updates, but it still does not work :-(
dammi 13 avr 2013 à 4h01 
hey myriam! the solution is "m_rawinput 1" , type this into your console.
it is also possible to access this option through counterstrike ingame optionsmenu
Ace Abdul 19 juil 2013 à 11h07 
Thankks dammi that fixed the problem for me too! I sometimes also get an error "file read failure" when i enter some maps or sometimes when I join dust2 it tells me that it's not the same as the servers.. wtf lol update please!
Ice Coldz 20 juil 2013 à 17h17 
THANKS FOR THE SOLUTION!!!!
i was thinking that i just wasted my money buying this game for mac, like max payne 3.
dammi 29 juil 2013 à 12h09 
Yeah, im glad this thread could help you. I'm still switching to my Windows-System for playing Counterstrike .. Mac is too buggy
Renegade 13 août 2013 à 7h21 
Actually, you can access this from the console options. Under MOUSE.

I had the same problem, I have never seen it before on any Windows computer though. I thought perhaps CS just wasnt going to work on a MAC, but was lucky I found the option.
MOYTEN 1 sept 2013 à 5h25 
Write m_rawinput 1 in your console.
pörkölt 30 mar 2014 à 14h16 
Thank you!
askEE from russia :3 31 mar 2014 à 0h04 
thank you!
tofkop 2 avr 2014 à 3h31 
Thx, solved it for me as well.
rokask33 28 juin 2014 à 2h22 
Help, m_rawinput 1 didn't help at all!
[ K . S ] [ iMac ] 20 oct 2014 à 23h54 
I checked the Raw input option. But still the mouse moment is not smooth to play as it is in windows. I am not really sure if the force acceleration is the launch will help much.
Affichage des commentaires 1 à 15 sur 15
< >
Par page : 15 30 50