A.R.E.S.

A.R.E.S.

Statistiken ansehen:
A.R.E.S. > Allgemeine Diskussionen > Themendetails
Veleskola 5. Nov. 2012 um 14:22 Uhr
What are you guys on about?
What is with all these people calling this game a megaman knock-off. It plays nothing like Mega man, it's more of run and gun game like Gunstar heroes then megaman. Plus I think the game is pretty fun, I don't know what kind of granola you guys have been smoking but it must be pretty potent. Anyone who calls this a megaman knock-off has obviously not played Megaman. Metal slug, gunstar hearoes sure. Megamn, nah.
< >
Beiträge 115 von 16
Kal 30. Nov. 2012 um 10:23 Uhr 
It is certainly reminiscent of Megaman to some degree. I wouldn't call it a knockoff (it does play a lot more like Metal Slug), but it has plenty of similarities.
Kirby4Life 13. Juni 2013 um 11:22 Uhr 
Cuz everyone thinks that a robot with a gun on a platformer type gameplay is a megaman ripoff
Gax-777-RUS 14. Juni 2013 um 0:15 Uhr 
ok
Eremiten [SWE] 18. Juni 2013 um 19:20 Uhr 
Would be nice with a clean 1 minute gameplay + a short review so someone like me can make up my oppinion if this game is worth it, since its kinda cheap atm.
Digging the game so far. It's been a while since I played this kind of sidescroller so I'm getting used to the controls. I gotta say though that for $3 I'm quite satisfied so far.

One thing I'd like to see though is to add the ability to map jump to the controller's left analog stick (up direction). I'm using the right analog stick for aiming/shooting since it's easier for me but having to press A to jump prevents me from shooting. I could probably remap the keys another way but that would totally waste my left analog stick. :P
Its a side scrolling action game, you aquire powerups from bosses... its not so much a ripp off it does things well on its own. But it has a nice megamanish vibe if you ask me.
node357 19. Juni 2013 um 3:22 Uhr 
I'd say it's worth the price. Just don't expect extreme replayability.
Slapmaster5000 19. Juni 2013 um 14:38 Uhr 
Plays a lot like Megaman Zero without the sword imo.
so this game is not a samus aran knockoff?
Sir Papercut 20. Juni 2013 um 14:32 Uhr 
Game feels more like metroid than megaman.
Zero Tolerance 13. Juli 2013 um 21:13 Uhr 
yeah feels like metroid
FluffySnuffy 14. Juli 2013 um 11:15 Uhr 
It feels like a lot of games but it still plays like crap.
lPaladinl 23. Juli 2013 um 23:54 Uhr 
It's the universe/theme that is similar to megaman, but not the gameplay as much besides being a platformer with your arm attached gun.
Feather 19. Okt. 2013 um 4:28 Uhr 
I agree, this game might be a little similar but that's not a bad thing, I loved every moment of playing it, people can be really butthurt from "similar" games these days -.-
It puts on a great facade, it feels like a '90's side scroller. It's just so damn boring.
< >
Beiträge 115 von 16
Pro Seite: 15 30 50

A.R.E.S. > Allgemeine Diskussionen > Themendetails