[L^s] VeeToO Feb 19 @ 10:58am
Got kicked
Ello guys,

Im a new player in dungeon defenders, finished the first part and wanted to play online, im a level 22 adept and have 3 more charcters that are levelling up (monk, huntress and for the live of me, can not recall the last one omg)
Anyways, I wanted to join a game, easy mode with a sorceror of level 17, Before I could even ask what charcter he wanted me to play I got kicked, Can anyone tell me why that is? I hosted a game myself after that and peeps joined in, I let them because it was great fun, had to play one map only because in a little while im off to work,
If anyone can give me pointers as how to play online or not to get kicked Id be very gratefull,
Thx
Last edited by [L^s] VeeToO; Feb 19 @ 10:59am
Showing 1-13 of 13 comments
< >
✪EggHunt3r☢ Feb 19 @ 11:19am 
just ♥♥♥♥y ppl dude happent to me the same and i do the same as you
[L^s] VeeToO Feb 19 @ 11:21am 
Ah ok Egghunter, thx for the reply, shame though, but will host more games myself then, no rules just fun, stupid that I can't talk to the people joining my game. i can not find the key to write messages to them ingame
Last edited by [L^s] VeeToO; Feb 19 @ 11:22am
Johnnie Walker Feb 19 @ 11:39am 
tab?
Ōkami Feb 19 @ 12:34pm 
You have 67 hours, by the time you reach 500 you will come to realize people in this game kick for the mere pleasure of doing it.
Softspokenman Feb 19 @ 12:38pm 
lol easy answer and the only real solution always be host
its sad but true
[L^s] VeeToO Feb 20 @ 12:11am 
Thx for the replies guys, I will host my own game then to stay clear of kick ready players, for the ingame chat I will try the TAB key Fastfire, I just can't find any option in the settings for this feature,only VOIP settings but that is unusable most of the time because of the kids :)
Thx again guys, it is apreciated (apriciated? lol sry cant seem to write at this early hour)
Softspokenman Feb 20 @ 1:35am 
go into your steam folder Steam>(your name here)>SteamApps>common>Dungeon Defenders>Binaries and run DunDefConfig.exe you can change things there
Last edited by Softspokenman; Feb 20 @ 1:36am
[L^s] VeeToO Feb 20 @ 7:02am 
Thank you Softspokeman, will give that a try.
Last edited by [L^s] VeeToO; Feb 20 @ 7:03am
[L^s] VeeToO Feb 20 @ 7:05am 
Yup that worked, it was indeed the TAB key, that has now been changed aswell as some other keybindings, ty very much Softspokeman and Fastfire!!
Last edited by [L^s] VeeToO; Feb 20 @ 7:06am
Shokuru Feb 21 @ 5:44pm 
I'm always opened to play with anyone. But like the others said, they kick other players for the fun of it just to get the others mad. I love playing with others, because it makes it so much fun.
Wayne6326 Feb 28 @ 7:54pm 
They will kick you for anything don't take it to heart you are better off playing with people you know or setting up your own games.I never used to kick anyone i used to feel bad about it after we all started at the bottom.It gets easier the higher your level i've not played for months tbh but when i started out i got kicked all the time i put 1500 hrs into this one of the best games i've ever played.
[L^s] VeeToO Mar 1 @ 10:52am 
yeah I agree, in the beginning it was very hard but now im doing almost ok lol. Need a lot more insight as to how things work,
A pitty that every single time I host a game, the game disconnects after the first wave....
Wayne6326 Mar 1 @ 11:32am 
Yeah the constant disconnects got on my nerves as well,especially when you where doing a survival and it kicked you on wave 22 so infuriating.
Originally posted by L^s VeeToO:
yeah I agree, in the beginning it was very hard but now im doing almost ok lol. Need a lot more insight as to how things work,
A pitty that every single time I host a game, the game disconnects after the first wave....
Showing 1-13 of 13 comments
< >
Per page: 15 30 50
Date Posted: Feb 19 @ 10:58am
Posts: 13