Divekick > General Discussions > Topic Details
V27reaper Aug 22, 2013 @ 2:44am
Tier List
What are yalls tier lists so far?
Showing 1-15 of 64 comments
< >
Booster Barbie Aug 22, 2013 @ 2:53am 
Eh, from the not-so-many hours I've played i feel like it's (In no particular order, just tier groups)

A: S-Kill, Shoals
B: Kick, Markman, Kung Pao, Redacted
C: Mr.N, Sensei, Dive, Stream, Kenny
D: Baz, Jefailey

EDIT: added D-group coz what the heck

EDIT: Moved the tiers around, and now attempting to organize in both tier group and order. discuss...
Last edited by Booster Barbie; Aug 23, 2013 @ 5:05am
V27reaper Aug 22, 2013 @ 3:08am 
Haha, that tier list right there is what I was already thinking in my head. I didn't know enough about Redacted yet. I feel like sensei might have greater potential, but maybe I am wrong. I use Shoals but sometimes feel a bit dirty with her, and I want to get good with S-kill.
Booster Barbie Aug 22, 2013 @ 3:12am 
If i were to add a D-group i'd throw Dive, and Jefailey in there (and the rest still C).

I still need to play a lot more Sensei tbh. As I said, its just an opinion on a few hours of playing so far.
n1ch Aug 22, 2013 @ 3:12am 
Put Kenny in S. He's to unpredictable, you cant learn MU vs him.
Booster Barbie Aug 22, 2013 @ 3:17am 
Originally posted by n1ch:
Put Kenny in S. He's to unpredictable, you cant learn MU vs him.

The problem with Kenny is that if he ends up with characters that are good because of their specials (S-Kill, Markman) it puts him at a major disadvange in a MU where the opponent is good against said character eg. S-Kill with no parry vs. a Kung or Kick/Dive..... lol
n1ch Aug 22, 2013 @ 3:29am 
Well, he can be at least B i think.
RazorBeamz Aug 22, 2013 @ 3:44am 
Why is Kick so much better than Dive anyway? I've been maining Kick because I found out on my own that he's way better than Dive.
Booster Barbie Aug 22, 2013 @ 4:28am 
Originally posted by RazorBeamz:
Why is Kick so much better than Dive anyway? I've been maining Kick because I found out on my own that he's way better than Dive.

- Faster Kick. Means he can reposition better and make better responses/counter attacks. Also, his air special.
- Better Neutral/Threat & Line Control, because of point one, and Party Starter threatens your opponent's ability to play the neutral game, especially if you're in the right distance to PS->Kill, and this forces your opponent to have to reposition, and naturally can provide you the opportunity to go in for the kill if they make a mistake

Compared to Dive: Dive IMO has the worst skillset in the game, and this by default makes him worse than Kick.
Darxio Aug 22, 2013 @ 9:34am 
Dive is amazing since he really loses out to nobody but Kick, everyone else would at least be an equal match or better in Dive's favor. Dive is top tier. Play him for Kickfactor and use your skills only when needed. Kickfactor Dive is, in my opinion, scarier than Kickfactor kick.
Yes. Aug 22, 2013 @ 10:49am 
Markman is top tier IMO
Last edited by Yes.; Aug 22, 2013 @ 11:12am
RazorBeamz Aug 22, 2013 @ 12:29pm 
Markman's thing where he puts a spring in the middle is deadly as hell.
V27reaper Aug 22, 2013 @ 12:46pm 
Killian and Shoal are highest imo, and I feel markman is definatley next.
Booster Barbie Aug 23, 2013 @ 4:54am 
BUMP.

I'm surprised this topic fell off Page 1 (Damn troll threads).

I suppose we should discuss all things tier related some more.

@Darxio. You are kind of correct in your assestment. Dive is solid (played a little with him, and yeah he can work), but he still has the issue of having a weak skill set. His ground special is too slow to use on getting the spring on opponents, and if you're using his air special for mind games, chances are you were already in a good position in the first place.

Overall i personally feel that whenever you're in a position that feel you need to be using his specials. You're either a) already winning in positional play, or b) losing position and getting desparate for an answer.

Gonna reorganize the tiers a bit. Discuss...
Last edited by Booster Barbie; Aug 23, 2013 @ 4:54am
Booster Barbie Aug 23, 2013 @ 5:04am 
The thing with Markman is you can't really play the waiting game against him. You need to muscle into his turf asap.

The moment he moves an inch you sic him. Great specials, really great specials, but the kick is weak. Also, headshots are his worst enemy.
Last edited by Booster Barbie; Aug 23, 2013 @ 5:04am
jamsoda Aug 23, 2013 @ 8:07am 
Stream should be moved down and Baz should replace his spot in C tier IMO
Showing 1-15 of 64 comments
< >
Per page: 15 30 50