Paul Sep 6, 2013 @ 7:31am
actually doesn't even work with a gamepad
So I plugged in my Hama gamepad, fired up the game and...it isn't even supported despite claiming I need a controller. WTF?

(Yes, I know keyboard works too.)
Last edited by Paul; Sep 6, 2013 @ 10:05am
Showing 1-15 of 119 comments
< >
Bumsfallera Sep 6, 2013 @ 9:05am 
That's what happens when you buy a crappy gamepad. Next time get a good one, it's worth the few bucks more.
Wisebl00d Sep 6, 2013 @ 9:19am 
360 pad or nothing. yo
Jones Sep 6, 2013 @ 10:15am 
Same here, and I have an original Xbox 360 wireless Controller. And btw: it does not work with Keyboard either. Yes, I know, you can play the game with keyboard, but in the beginning, you get to a crank wich you have to twist with both brothers, and the twisting movement is not possible with the arrowkeys or wasd... have contactet Steam and trying to get a refund. It's a shame how many so called "full controller support" games do not work with the controller as they should. I am having issues with outlast, sonic & all-stars racing and i am alive too. On the other hand I have about 15 games or so on steam, which work like a charm with my controller so I guess it's not my system which causes the problems. Especialy console ports seem to be messed up...
Sweetz Sep 6, 2013 @ 10:27am 
The game natively supports 360/XInput controllers. My wireless 360 pad works fine. If your 360 controller isn't working it's a problem on your end.

For crappy, non-XInput gamepads, you can use the x360ce, which makes any dual analog gamepad emulate a 360 controller: http://code.google.com/p/x360ce/

The Hama gamepad doesn't have analog triggers though, so I'm not sure you'll be able to get it to work even with the emulator since it doesn't have input parity.

Foulplay Sep 6, 2013 @ 11:11am 
Originally posted by Bumsfallera:
That's what happens when you buy a crappy gamepad. Next time get a good one, it's worth the few bucks more.

pretty much this...

People with wireless 360 pads, or cheap brands are always having problems on windows PC.

just buy a wired 360 pad or something similar.
Paul Sep 6, 2013 @ 11:22am 
Nope, not worth it.
Jones Sep 6, 2013 @ 11:55am 
yeah seems the wireless xbox 360 controller are the ones with most troubles, but since I have many games that cause no problems, It seems to be possible to program a game so that it just works, I don't see how this could be an issue on my end. And a wired controller is not possible in my setup... and like I said, the game won't even work with my keyboard...
Jones Sep 6, 2013 @ 12:00pm 
but to smooth the waves a bit, I think the problem with the most of the software issues these days on pc is, that there are many many different pc types and setups out there. On every pc there is other software and hardware installed which may or may not interfer with other software, so I think the programmers of software simply can not overlook every possible machine out there and make sure it works fine on each. But for this type of situation, where you have a specific setup which does not work like it should, you get a refund and everything is fine, so I am not bothered, though I would love to play this game.
Redskull Sep 6, 2013 @ 1:25pm 
PS3 dualshock controller and the usb cable and motioninjoy (freeware btw) works just fine. Read the instructions. You do NOT need to buy the wireless thingee if you use the usb cable. Also, put motioninjoy software in XBox emulation mode... works great.
Brometheus Sep 6, 2013 @ 1:32pm 
Originally posted by Foulplay:
People with wireless 360 pads, or cheap brands are always having problems on windows PC.

just buy a wired 360 pad or something similar.

So, I guess that means I'm one of the rare few whose wireless 360 controller works then? Just played some Brothers last night and I was able to control them perfectly. Same for a bunch of other games where a controller is also recommended.

Originally posted by Killer Tampon:
Nope, not worth it.

Yup, worth it. Made the switch years ago after also only owning a non-360 pad. Haven't looked back.

Follow up on Sweetz's post if you insist on using the Hama. I, too, have heard that the x360ce works well.
Paul Sep 6, 2013 @ 1:38pm 
Originally posted by Brometheus:
Originally posted by Killer Tampon:
Nope, not worth it.

Yup, worth it. Made the switch years ago after also only owning a non-360 pad. Haven't looked back.

Follow up on Sweetz's post if you insist on using the Hama. I, too, have heard that the x360ce works well.
No, it's not, since it's only useful with 1% of my games.
X360ce doesn't work.
salad boy Sep 6, 2013 @ 1:54pm 
Originally posted by Killer Tampon:
Originally posted by Tubenz:
Kiler Tampon, check this:
http://www.motioninjoy.com/
Has nothing to do with fixing the problem.

Yes it does. That's literally the fix right there. Jesus Christ, how the ♥♥♥♥ did you survive infancy?

If you can't get motioninjoy or xpadder to work then you shouldn't be playing video games to begin with.
humble Sep 7, 2013 @ 1:23am 
I got my PS2 controller to work with the version of x360ce that is here:
http://www.mediafire.com/download/fp350nfwerd5a1f/x360ce.7z

I had already tried with current version of x360ce without getting it to work, but this version worked flawlessly!
Wisebl00d Sep 7, 2013 @ 3:30am 
Cant say I've had any problems with the wireless 360 controller. I have both wired and wireless and use either depending on whether I'm hooking my pc up to my big tv or not.
salad boy Sep 7, 2013 @ 8:40am 
DS3 Tool works well with Playstation controllers
Showing 1-15 of 119 comments
< >
Per page: 15 30 50